dinsdag 8 februari 2011

Screencasting (of ik ben zo trots op mij ;-) digikluns filmt zichzelf



Ik ben een groot liefhebber van Skypen. Ik doe het niet vaak, ik gebruik het vooral voor de buitenlandse contacten die ik heb vanuit de EBLIDA.
Dus nu heb ik met enige moeite een filmpje gemaakt, en probeer ik ook nog een screenshot te maken van mijn Skype account op mijn pc. Dat laatste valt nog niet mee. Al mijn lessen van embedded codes etc lijken helemaal weg.

Nou ja, gelukkig gelukt na overleg met de coach ;-)

Wat het belangrijkste is, wat is het belang voor de bibliotheek. Ik kan me heel goed voorstellen dat je bv zoiets als Jing bij het digitale inlichtingenwerk gebruikt. Als je online een klant helpt, bv doordat je een vraag op #durftevragen op Twitter hebt opgepikt en die klant heeft ook achter z'n laptop of pc zit, dan kun je hem meenemen in je zoekproces. Dan kun je hem laten zien hoe je zoekt en waar je zoekt, ook door middel van de screenshots.

Daarnaast kun je allerlei filmpjes maken waarin je uitlegt hoe bepaalde apparatuur bij ons werkt, welke databestanden er bij ons allemaal te vinden zijn etc etc. Dus ik zie er wel mogelijkheden voor. Al zal een slimmer, handiger iemand dan ik de knoppen moeten bedienen ;-) want ik loop te klunsen....

6 opmerkingen:

  1. Cool! In Zeeland onderzoeken we in het kader van de nieuwe site ook inlichtingenwerk via een chatmodule. Vergt weer een geheel andere benadering, maar die begint wel met doen en oefenen. Ik zeg dus: een prima voortouw, neem je daar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Kaldenbach heb ik nou altijd al willen zijn.. een Skypehype.... is dat net zo iets als 'overexposure' ;-)
    @ Edwin Dank, vallen en opstaan en inderdaad doen en oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @angel ben morgen en vrijdag niet op kantoor dus go for it girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit, big boss!

    Angel & Aragorn together?
    Absolutely fabulous :-)

    BeantwoordenVerwijderen