woensdag 16 februari 2011

Nog een drukke dag;-)

Gisteren een drukke dag, vandaag ook weer.

Vanochtend begon ik met een vergadering met ons managementteam. We hebben onder andere onze personeelsbijeenkomst geëvalueerd, wat vonden we er zelf van, en wat hebben we terug gekregen. Veel 'positieve' reacties, de boodschap is niet leuk, bezuinigen, maar we snappen wat jullie zeggen, we volgen de ingestoken koers en sommigen voelden zich geïnspireerd. Daar word ik dan wel weer blij van. Want leuk is het niet om mensen te moeten vertellen da t hun banen op de tocht staan, en dat je toch ambities hebt. Als ik dan deze berichten terug hoor, heel fijn!

Functioneringsgesprek
Daarna Functioneringsgesprek met twee leden van de raad van toezicht. Die hadden voorafgaand aan dit gesprek eerst laten inlichten door ons MT en OR. Een fijn gesprek, open over de stand van zaken en over mijn rol daarin. En over de verhouding met de organisatie, met OR en met Raad van Toezicht. Mijn beeld dat de organisatie is gegroeid, en ik ook, werd bevestigd. De afgelopen 2 jaar na de fusie zijn af en toe best lastig geweest. Na het schrijven van het meerjarenbeleidsplan, ook met input vanuit de medewerkers, heb ik meer focus gekregen over wat wel en wat niet. Dat is geen proces dat zich na een nacht slapen heeft voltrokken, daar groei je in. En dan is het fijn om te horen dat dit ook door anderen wordt gezien en erkend.

Regionaal directie overleg
Daarna snel in de auto gesprongen voor regionaal overleg in Zaanstad. Onder andere over de mogelijkheid om functies te kunnen delen. Met een aantal bibliotheken samen een medewerker delen. Niet perse om kosten te besparen, al is dat mooi meegenomen, maar vooral om een fulltime time dienstverband aan te kunnen bieden en zo ook een goed baan perspectief aan iemand te kunnen geven. Iemand van kwaliteit binnen te kunnen halen, die er ook zijn/haar boterham aan kan verdienen. We gaan twee ideeën uitwerken.

Overleg met directeur museum en Artiance
Daarna naar huis, eten koken voor mijn twee vrouwelijke collega's aan het plein van Alkmaar. Vooral gezellig bijkletsen, maar ook inhoudelijk bijpraten over waar we mee bezig zijn, wat ons inspireert, ergert...etc. Mooi om de passie voor het vak, ieder het hare, in die gesprekken terug te horen. Daar komen vast weer mooie dingen uit voort.

En nu op de bank, met een kopje thee, na het glaasje wijn.... ppppfffft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten