dinsdag 1 februari 2011

Formulemanagement en franchise

Vanavond hadden we in Utrecht een afsluitende meeting voor het project formulemanagement en franchise. Er is veel over gesproken en geschreven, veel vragen en soms weinig antwoorden. Met elkaar kijken wat we in gezamenlijkheid konden ontwikkelen om de bibliotheek sneller te kunnen laten inspelen om wat er 'in de markt' speelt. En dat is op een aantal fronten gelukt. Al onze organisaties zijn in beweging gekomen, er is een bewustzijn gekomen dat we meer naar de klant moeten kijken, hem volgen, hem voor zijn soms in zijn behoeften.

Er is ook een stevig besef gekomen bij directies dat we onze krachten ten aanzien van inkoop van diverse onderwerpen meer en beter moeten bundelen. Al met al vind ik dat we, met alle mitsen en maren die er ook op ons project af te dingen zijn, we een mooi resultaat hebben neergezet waar we in heel bibliotheekland plezier van gaan hebben. En dan mogen al die critici het helemaal kapot schrijven en evalueren, ik zie de winst al was het maar voor de beweging die in Kennemerwaard is ingezet en wordt versterkt.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben alleen maar blij met de beweging!
    Volgens mij gaan we dat in de komende jaren nog veel meer doen met elkaar.

    Ik kijk graag over een jaar of twee samen met elkaar terug en dan weet ik Ekeren dat we in verwondering gaan kijken naar de vaart en de gezamenlijke kracht die in het afgelopen jaar soms voorzichtig en soms voortvarend is ingezet.

    Ik heb vertrouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @essen2punt0 ik heb er ook erg veel vertrouwen in. 't Is soms goed om niet alleen vooruit maar ook achteruit te kijken om te zien welke vorderingen je al gemaakt hebt. Dan sta je versteld van de snelheid waarin sommige dingen gegaan zijn, en anderzins geeft het je scherpte om op andere fronten gas erbij te willen geven, want daar gaat het niet snel genoeg. Met de blik naar voren en weten waar je vandaan komt maakt je een rijk mens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "er is een bewustzijn gekomen dat we meer naar de klant moeten kijken, hem volgen, hem voor zijn soms in zijn behoeften."

    Ik denk dat dat vandaag de dag in elk bedrijf dient te spelen. Desalniettemin leuk om te lezen, jullie maken goede vorderingen.

    BeantwoordenVerwijderen