donderdag 25 maart 2010

debiliothecaris

Op speciaal verzoek van "Angel" maak ik in plaats van haar een mailtje te sturen met de tekst van "Debiliothecaris" een blog met de link naar de tekst van dit prachtige spottende lijflied van bibliothecarissen. Gemaakt door Baflo Bill, of Rooie Rinus en PĂ© Daalemmer. En dan probeer ik alvast wat vooruit te lopen en kijk of ik ook een geluidsfragment kan toevoegen via last.fm maar dat lukt me nog niet. Daar zal ik "Angel" toch even voor nodig hebben. Maar jullie kunnen alvast genieten van de tekst. Ik heb het destijds toen onze Geronimo 25 jaar in dienst was voor haar gezongen, of was het voor Marja S? Nou ja, hun jubileum werd tegelijkertijd gevierd en ter gelegenheid daarvan heb ik mijn beste zangkwaliteiten van stal gehaald.... ahum... gelukkig wilde iedereen wel mee doen met het refrein anders had ik daar al vals zingend in mijn eentje staan schutteren. Aan de andere kant... wie kan er nou zeggen dat de directeur het lijflied van bibliothecarissen voor hem/haar heeft gezongen ;-) Of zullen we met z'n allen voor een ander lijflied gaan? Ik wil er wel een discussie over starten? Welk lied vertolkt het beste waar de bibliotheek voor staat? Hmmm... is misschien wel een leuke ook voor ons beleidsplan! Jongens, meisjes... wie helpt me?

5 opmerkingen:

  1. Nu ben ik, als volledige buitenstaander, zo langzamerhand toch heel erg benieuwd naar dat lied. Maar ik zie geen link. maar dat kan aan mij liggen, ik zie wel vaker iets over het hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Ton,

    ik ga mijn best doen. Het ligt niet aan jou. Ik zie nu dat de link die wel werkte in mijn voorbeeldtekst het nu in blog zelf niet doet. 23 dingen he, je snapt dat ik nog een junior ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ton: met dank aan Angel, geweeeeldige coach nu wel gelukt. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Over een lied moet ik nog even nadenken, maar als je het over debiliothecaris hebt is deze ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jan K, wat een geweldig filmpje! O boy, tenenkrommend en o my ik had een klasgenoot op de BDA die er een broer van had kunnen zijn... al kon die volgens mij niet zo mooi dichten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen