donderdag 15 juli 2010
twitteren
In de Volkskrant van 8 juli een artikel over sociale media, over twitteren in de werksfeer. Bedrijven met een webcareteam, die internet af speuren in de sociale media of de naam van hun bedrijf wordt genoemd. En daar reageren ze dan op om klanten te helpen. In het artikel ook heel duidelijk de boodschap dat je een dialoog met de klant moet aangaan op de sociale media. En dat het dus niet beperkt moet zijn tot de medewerkers van pr of anderszins aan een kleine groep medewerkers. Het moet zoals onze marketingmedewerker zou zeggen in het DNA van de organisatie zitten. Communiceren met je klant en in de sociale media op zoek gaan naar je klanten. Waar wordt je naam genoemd, kun je er iets mee, kun je reageren.
Nu er bij ons inmiddels twee groepen 23 dingers klaar zijn, en de nieuwe groep in de startblokken staat zou het denk ik goed zijn om met elkaar ook voorzichtig stapppen deze kant op te zetten. Kunnen wij via onze twitteraccount ook vragen uit de lucht halen, gewoon instappen in #durftevragen en op het woord #bibliotheek en #kennemerwaard. (Al zal die laatste vast niet veel voor komen ;-) want veel te lang en nog onbekend. Ik stel voor dat we in de werkgroep hoe te communiceren met de klant daar eens stevig over door discussieren en er gewoon mee beginnen. En iedereen dus dagelijks op zijn twitteraccount actief.... oei wat zeg ik nu toch ;=)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Precies, afspraken maken om snel met die werkgroep te beginnen. Volgende week een poging wagen om tot die afspraken te komen. Maar elke dag twitteren? Inderdaad oei.... Ik voel me nu al wat schuldig omdat ik zomaar tijdens het werk even jouw blog bekijk. Vanaf nu dan maar dat schuldgevoel overboord gooien! Dat is mijn volgende stap en dan twitteren....
BeantwoordenVerwijderenEen mooi initiatief om wat van de 23 dingen in de praktijk te brengen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt twitteren als bibliotheek. Hoop tzt in je blog er meer over te horen.
BeantwoordenVerwijderen@elemental-granny Het is altijd schipperen met de tijd, en kijken waar je je informatie vandaan haalt. Een praatje maken hier en daar, en af en toe een blog lezen valt voor mij allemaal in dezelfde categorie. Het hoort er bij.
BeantwoordenVerwijderen@bas het zal vast vallen en opstaan worden, ik laat tzt wel wat horen.
Ben razend benieuwd naar de aanbevelingen van de werkgroep. Hoewel het goed is dat we een twitter-account hebben is het nu toch vooral de volgers attenderen op onze producten.
BeantwoordenVerwijderenLijkt me erg belangrijk de dialoog proberen aan te gaan met onze klanten. Voor de werkgroep: op Frankwatching een interessant stukje onder de titel Klanten vinden, boeien en binden.